onsdag den 24. oktober 2012

P1 formiddag 24.okt 2012: Debat om politikernes (og journalisternes) troværdighed

Debat indlæg fra Randolf Carlos Aabye , skrevet til P1 formiddags facebooksite den 24. oktober 2012 http://www.facebook.com//P1-Formiddag#!/pages/P1-Formiddag/230153483720829?fref=ts
 
 
 
Radioprogrammet blev sendt: kl. 09.00-10.00 på DR/P1 formiddag
 
Tema: Debat om politikernes (og journalisternes) troværdighed netop nu i P1formiddag

Randolf Carlos Aabye debat indlæg:

Mit navn er Randolf Carlos Aabye, jeg er til daglig bla. Salgs coach i en privat virksomhed.
Hvis ikke kunderne har tillid til "sælgeren", så køber kunderne ikke noget.

Derfor hænger tillid og troværdighed uomtvisteligt sammen.

Altså modsat af hvad Sigge Winther Nielsen siger. Denne sammenhæng giver er et problem, da vores forfatning/demokrati, kræver at vi SKAL have tillid til folketinget, fordi sådan fungerer vores demokrati og kun hver 4 år kan vi, vælgere ændre vores valg.

Vi kan ikke fyre folketinget, når først de er valgt.

Men hvis folketinget i min verden var en virksomhed, så blev alle fyret som ikke har folkets/deres individuelles vælgeres tillid.
Tillid får du ved, at være ægte, ærlig, og troværdig. Hvordan gør du det, - jo ved at bruge din intuition og mavefornemmelse for, hvad der er rigtigt og forkert, kombineret med, at lytte til kundernes/vælgernes behov, som har tillid til dig.
Hvis tillid og troværdighed ikke hænger sammen, så mister demokratiet sin værdi !
Men fyring sker jo ikke, fordi vælgerne kan intet gøre, de skal leve med de politikere  de har valgt i mindst 4 år.

Medmindre vælgerne selvfølgeig gør oprør og det gør vi ikke i Danmark. 

Altså, hvis politikernes principper ikke efterlever kundens/vælgerens behov, jamen så skal vælgeren overveje om, de skal skifte hest, fordi politikeren er valgt og bliver altså i folketinget for en 4 årig periode - om vælgeren vil det eller ej.

Udfordringen er jo så, hvis der faktisk ikke er nogen politikere, som udviser troværdighed og ærlighed, jamen hvad gør vælgeren så?

Hvad enten du er sælger eller politiker, så skal du selvfølgelig holde fast i det som betyder noget for dig, det som du brænder for.
Hvis du i en virksomhed IKKE brænder for, at sælge virksomhedens kundefordele - Jamen så skal du lave noget andet i virksomheden, måske noget mere administration og mindre formidling, eller måske skal du fyres eller frivilligt vælge en hel anden branche.
Som sælger/formidler af et ”produkt” skal du brænde for dine budskaber, specielt fordi du er i kunde/vælger fronten og kommunikere med din målgruppe hver dag, hvert minut – ellers fremstår du utroværdig.

Grundlæggende er min holdning, at du skal finde et fagligt område/branche, som du virkelig brænder for ellers mister du din troværdighed, du kan ikke lyve/være utroværdig som sælger eller politiker.
Det er troværdighed, hvis man selv som person tror på det man selv siger – det giver kundetillid (vælgertillid)

Måske er tiden inde til, at politikerne skifter deres spin doktorer ud med en salgscoach?

Smil og tak for et godt program,
vh
Randolf Carlos Aabye


Ingen kommentarer:

Send en kommentar